Adatvédelmi szabályzat

Alap adatok

A jelen adatvédelmi szabályzatot az anitaeskuvo.hu honlap üzemeltetõje, Erdõs Anita egyéni vállalkozó (címe: 9200 Mosonmagyaróvár, Háromhíd utca 13.; nyilvántartási száma: 52399370; adószáma: 68891967-1-28 ) adta ki, és az anitaeskuvo.hu adatkezelési és adatfeldolgozás mûveletei szabályozására szolgál.

A vállalkozás adatai

A jelen szabályzatot kötelezõ felülvizsgálni olyan esetekben, amikor új kockázatértékelésre okot adó esemény, avagy az adatkezelés módjában és metodikájában egyéb lényeges változás történik. Az új kockázatértékelés elkészítésére olyan okból, avagy eseménybõl kerül sor, amikor valószínûsíthetõ, hogy az adatok kezelése az érintettekre kockázatot jelenthet (így különösen új adatkezelési technológia bevezetése, alkalmazása, a korábbitól eltérõ módon történõ adatgyûjtés vagy adattovábbítás stb.)

Bevezetõ rendelkezések

Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõjének a rendes ügymenethez a szokásos üzleti tevékenysége körében elengedhetetlenül szükséges személyes adatokat gyûjtenie és kezelnie. A begyûjtött adatok vonatkozhatnak vevõkre/ügyfelekre, együttmûködõ partnerekre (beszállítókra), munkavállalókra, és egyéb olyan személyekre, akikkel a vállalkozás az üzleti tevékenysége folytatása során, avagy azon kívül, ámde az üzleti tevékenységgel érintetten (például ajánlások, stb.) kapcsolatba kerül.

A jelen szabályzat célja az, hogy biztosítsa az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje tevékenysége során a személyes adatok védelméhez fûzõdõ jogok érvényesülését, továbbá, hogy az anitaeskuvo.hu által kezelt személyes adatok jogosulatlan felhasználásának megakadályozása érdekében meghatározza a személyes és különleges adatok kezelése során irányadó adatvédelmi és adatbiztonsági szabályokat.

A jelen adatvédelmi szabályzatban rögzítésre kerül a személyes adatok gyûjtésének, tárolásának és kezelésének módja, valamint rögzítésre kerülnek az anitaeskuvo.hu adatvédelmi elvei. A jelen szabályzat az adatvédelmi szabályoknak való megfelelést szolgálja.

A jelen adatvédelmi szabályzat biztosítja, hogy az anitaeskuvo.hu

Értelmezõ rendelkezések

A jelen szabályzat alkalmazásában

  1. „személyes adat”: azonosított vagy azonosítható természetes személyre (a jelen Szabályzatban: „érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényezõ alapján azonosítható;
  2. „adatkezelés”: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely mûvelet vagy mûveletek összessége, így a gyûjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés, továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történõ hozzáférhetõvé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;
  3. „az adatkezelés korlátozása”: a tárolt személyes adatok megjelölése jövõbeli kezelésük korlátozása céljából
  4. „profilalkotás”: személyes adatok automatizált kezelésének bármely olyan formája, amelynek során a személyes adatokat valamely természetes személyhez fûzõdõ bizonyos személyes jellemzõk értékelésére, különösen a munkahelyi teljesítményhez, gazdasági helyzethez, egészségi állapothoz, személyes preferenciákhoz, érdeklõdéshez, megbízhatósághoz, viselkedéshez, tartózkodási helyhez vagy mozgáshoz kapcsolódó jellemzõk elemzésére vagy elõrejelzésére használják;
  5. „álnevesítés”: a személyes adatok olyan módon történõ kezelése, amelynek következtében további információk felhasználása nélkül többé már nem állapítható meg, hogy a személyes adat mely konkrét természetes személyre vonatkozik, feltéve, hogy az ilyen további információt külön tárolják, és technikai és szervezési intézkedések megtételével biztosított, hogy azonosított vagy azonosítható természetes személyekhez ezt a személyes adatot nem lehet kapcsolni;
  6. „nyilvántartási rendszer”: a személyes adatok bármely módon - centralizált, decentralizált vagy funkcionális vagy földrajzi szempontok szerint - tagolt állománya, amely meghatározott ismérvek alapján hozzáférhetõ;
  7. „adatkezelõ”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az adatkezelõt vagy az adatkezelõ kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja;
  8. „adatfeldolgozó”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelõ nevében személyes adatokat kezel;
  9. „címzett”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, akivel vagy amellyel a személyes adatot közlik, függetlenül attól, hogy harmadik fél-e. Azon közhatalmi szervek, amelyek egy egyedi vizsgálat keretében az uniós vagy a tagállami joggal összhangban férhetnek hozzá személyes adatokhoz, nem minõsülnek címzettnek; az említett adatok e közhatalmi szervek általi kezelése meg kell, hogy feleljen az adatkezelés céljainak megfelelõen az alkalmazandó adatvédelmi szabályoknak;
  10. „harmadik fél”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely nem azonos az érintettel, az adatkezelõvel, az adatfeldolgozóval vagy azokkal a személyekkel, akik az adatkezelõ vagy adatfeldolgozó közvetlen irányítása alatt a személyes adatok kezelésére felhatalmazást kaptak;
  11. „az érintett hozzájárulása”: az érintett akaratának önkéntes, konkrét és megfelelõ tájékoztatáson alapuló és egyértelmû kinyilvánítása, amellyel az érintett nyilatkozat vagy a megerõsítést félreérthetetlenül kifejezõ cselekedet útján jelzi, hogy beleegyezését adja az õt érintõ személyes adatok kezeléséhez;
  12. „adatvédelmi incidens”: a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi;
  13. adatbiztonság: a személyes adatok jogosulatlan kezelése, így különösen megszerzése, feldolgozása, megváltoztatása és megsemmisítése elleni szervezési, technikai megoldások és eljárási szabályok összessége; az adatkezelésnek az az állapota, amelyben a kockázati tényezõket - és ezzel a fenyegetettséget - a szervezési, mûszaki megoldások és intézkedések a legkisebb mértékûre csökkentik;
  14. hardver eszköz: valamennyi olyan eszköz, amelynek feladata az informatikai rendszer folyamatos mûködésének biztosítása, vagy amely bizton sági adatmentésre, avagy másolatok készítésére szolgál, valamint amely elektronikus vagy egyéb módon a számítógép külsõ behatás elleni védelmét szolgálja;
  15. hírközlõ eszköz: bármilyen technikai eszköz, technológiai eljárás, amely egy vagy több fogadó személy számára jelzések, adatok és információk továbbítására vagy fogadására alkalmas.
  16. információs önrendelkezési jog: az Alaptörvény VI. cikkében biztosított személyes adatok védelméhez való jognak az a tartalma, hogy mindenki maga rendelkezik személyes adatainak feltárásáról és felhasználásáról;

Az adatvédelem jogi háttere

Az adatvédelemre vonatkozó alapvetõ szabályokat az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679 Rendelete (2016. április 27.) szabályozza, mely a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történõ védelmérõl és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezésérõl szól (általános adatvédelmi rendelet, a jelen szabályzatban a továbbiakban: GDPR).

A vállalkozás a GDPR-t az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a jelen szabályzatban a továbbiakban: Infótörvény) mindenkor hatályos rendelkezéseivel összhangban, az abban foglalt szabályok betartásával értékeli és alkalmazza, azzal, hogy ahol az Infótörvény és a GDPR szabályai ellent mondanak egymással (jogszabályi összeütközés/kollízió) ott a GDPR rendelkezései irányadók.

A GDPR és az Infótörvény a személyes adatokra vonatkozó valamennyi adatgyûjtési és adatkezelési mûveletre alkalmazandó, tekintet nélkül az adatgyûjtés és az adatkezelés formájára (elektronikus, avagy papír alapú).

Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje kötelezettséget vállal arra, hogy a további magyarországi szabályozókkal és jogszabályokkal összhangban, azoknak megfelelve, az ágazati szabályok figyelembe vételével folytatja az adatkezelési és adatgyûjtési tevékenységét.

További alkalmazott jogszabályok

A jogszabályi megfelelés érdekében az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje vállalja, hogy a személyes adatok gyûjtésére és felhasználására jogszerûen kerül sor, az adatok biztonsága érdekében szükséges lépéseket és intézkedéseket megteszi, továbbá az adatokat jogosulatlanul nem hozza nyilvánosságra.

Alapelvek

Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje által alkalmazott GDPR az alábbi fontos alapelvet tartalmazza

  1. Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje által, illetve az anitaeskuvo.hu szervezetében a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig csak olyan személyes és különleges adat kezelhetõ, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen és a cél elérésére alkalmas. (adatkezelés célja és ideje)
  2. az adatgyûjtés és kezelés kizárólag pontosan meghatározott célból és jogcím alapján történik
  3. csak annyi adat kerül gyûjtésre és kezelésre, amennyi a célok eléréséhez feltétlenül szükséges, a vállalkozó/vállalkozás kerüli a felesleges és irreleváns adatok gyûjtését és tárolását (adattakarékosság)
  4. Az anitaeskuvo.hu munkavállalói és külsõ megbízottjai (a továbbiakban: az anitaeskuvo.hu alkalmazottai) a feladataik ellátása körében személyes és különleges adatot csak a vonatkozó jogszabályok elõírásainak betartásával kezelhetnek. (jogszabályi megfelelés biztosítása)
  5. A személyes adatok védelméhez való jog a természetes személyek Alaptörvényben biztosított alapjoga, amely garantálja az adatalanyok információs önrendelkezési jogát. Az információs önrendelkezési jog az érintettek beleegyezésének hiányában kizárólag törvényi felhatalmazás alapján korlátozható. Az információs önrendelkezési jog tiszteletben tartása érdekében az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje, illetõleg meghatalmazottja és alkalmazottja személyes adatot csak az alábbi esetekben kezelhet:
    • az érintett elõzetes, önkéntes és kifejezett hozzájárulása
    • szerzõdés teljesítése a teljesítéshez szükséges mértékben
    • az érintett vagy az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje jogos érdekeinek érvényesítése
    • a Vállalkozó/Vállalkozás jogi kötelezettségének teljesítése
    • az érintett vagy más természetes személy létfontosságú érdeke
  6. Személyes adat kezelésére csak a jelen szabályzatban meghatározott valamely jogalapon, jog gyakorlása vagy kötelezettség teljesítése érdekében van lehetõség. Törvényben elrendelt adatkezelés esetén kizárólag a felhatalmazást adó törvényben meghatározott célból valósulhat meg adatkezelés. Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje által kezelt - vagy az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje részére más adatkezelõ által rendelkezésre bocsátott - személyes adatok magáncélra való felhasználása tilos. Az adatkezelésnek mindenkor meg kell felelnie a célhoz kötöttség alapelvének.
  7. Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje törekszik arra, hogy az általa kezelt adatok pontosak és naprakészek legyenek.
  8. Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje csak addig kezeli a személyes adatokat, ameddig az feltétlenül szükséges.
  9. Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje a szükségtelenné vált adatokat véglegesen és helyre nem állítható módon törli.
  10. Az adatok feldolgozására csak az érintett jogainak figyelembe vételével kerül sor.
  11. Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje minden tõle telhetõ és elvárható lépést megtesz az adatok védelme érdekében.
  12. Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje csak akkor továbbítja az Európai Gazdasági Térségen kívül esõ harmadik országnak, szervezetnek, magánszemélynek vagy vállalkozásnak, amennyiben az adott harmadik ország, szervezet, magánszemély vagy vállalkozás igazolhatóan biztosítja az adatok biztonságának kellõ mértékét és módját.

A szabályzat személyi és tárgyi hatálya

A jelen szabályzat rendelkezései kötelezõ alkalmazása az alábbi személyi körre tejed ki

A jelen szabályzat hatálya az alábbi adatok körére terjed ki

Valamennyi érintettel összefüggésbe hozható személyes adat, különösen az érintettek

Kockázatok

A jelen szabályzat különösen az alábbi kockázatokkal szembeni védelmet hivatott elõsegíteni

Specifikus felelõsségek

Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõjének, valamennyi dolgozójának és együttmûködõ partnerének kötelessége annak biztosítása, hogy az adatok gyûjtése, kezelése és tárolása jogszerûen történjen.

Az egyes részfeladatok és felelõsségi körök az alábbiak szerint kerülnek meghatározásra

  1. A teljes jogszabályi és jogi megfelelés biztosítása az ügyüzemeltetõ feladata.
  2. Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje az adatkezelési mûködését és a kezelt adatok körét és mennyiségét megvizsgálva megállapította, hogy a jelenlegi adatkezelése okán adatvédelmi tisztségviselõ kijelölése szükséges.

Az anitaeskuvo.hu adatvédelmi tisztségviselõje szolgáltatási szerzõdés keretében, szigorú titoktartási szabályok mellett folytatja a tevékenységét. Az adatvédelmi tisztségviselõ nevét és elérhetõségét az anitaeskuvo.hu a weblapján nyilvánosságra hozza, és a Nemzeti Adatvédelmi- és Információszabadság Hatóságnak bejelenti.

Vállalti struktúra

a) üzemeltetõség

Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje: Erdõs Anita, egyéni vállalkozó

Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje valamennyi, az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje rendelkezésére bocsátott adatot megismerhet, felelõs az anitaeskuvo.hu valamennyi adatkezelõ és adatfeldolgozó tevékenységéért.

b) Munkavállalók

Kezelt adatok köre: a munkaköri leírásban foglalt tevékenységek ellátására vonatkozó valamennyi adat

Felelõssége: az általa kezelt adatok körére terjed ki, a szabályzatok betartása

A munkavállalók általános felelõsségei

Valamennyi munkavállaló (gyakornok, önkéntes), aki a jelen szabályzatban meghatározott adatokhoz hozzá fér, a megszerzett adatokat kizárólag a munkavégzése körében és céljából kezelheti, rögzítheti, tarthatja nyilván.

A munkavégzés során megszerzett adatokat a munkavállaló erre vonatkozó külön írásos engedély nélkül nem oszthatja meg arra illetéktelen személyekkel, nem teheti közzé, adatot önkényesen nem kezelhet.

Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje biztosítja, hogy a munkavállalók a munkavállalók képzés/oktatás keretében ismerhessék meg pontos teendõiket és feladatukat, valamint felelõsségüket az adatvédelem és az adatkezelés tekintetében.

A munkavállalók kötelesek valamennyi birtokukba jutott adatot biztonságosan kezelni, munkavégzésük során elõvigyázatosnak lenni, és a jelen adatvédelmi szabályzatban meghatározott feladatokat végrehajtani.

A munkavállaló köteles a szoftveres hozzáférés esetén erõs és titkos jelszavakat alkalmazni, a jelszót megosztani, másnak felfedni szigorúan tilos.

Arra fel nem hatalmazott személyjel vagy személyekkel a munkavállaló nem oszthat meg személyes adatokat, sem a vállalkozáson belül, sem azon kívül.

A munkavállaló köteles rendszeresen felülvizsgálni és aktualizálni a rendelkezésekre álló adatokat, annak érdekében, hogy személyes adat szükségtelenül ne kerüljön sem tárolásra, sem egyéb kezelésre. A már szükségtelenné váló adatok törlése a munkavállaló felelõssége.

Amennyiben a munkavállaló bizonytalan a helyes adatkezelés, vagy az adatvédelmi szempontok tekintetében, úgy köteles tanácsért az üzemeltetõjéhez vagy az adatvédelmi tisztségviselõhöz fordulni.

Ha a munkavállaló tudomást szerez arról, hogy az általa kezelt személyes adat hibás, hiányos, vagy idõszerûtlen, köteles azt helyesbíteni, vagy helyesbítését az adat rögzítéséért felelõs munkatársnál kezdeményezni.

Az anitaeskuvo.hu adatkezelést végzõ alkalmazottja fegyelmi, kártérítési, szabálysértési és büntetõjogi felelõsséggel tartozik a munkavégzése során tudomására jutott személyes adatok jogszerû kezeléséért, az anitaeskuvo.hu nyilvántartásaihoz rendelkezésére álló hozzáférési jogosultságok jogszerû gyakorlásáért.

Informatikai és fizikai védelem

A Vállalkozás az alábbi informatikai védelmi eszközöket és módokat alkalmazza

a) fizikai védelem

b) IT védelem

Adattárolás

A jelen bekezdés célja annak meghatározása, hogy az adatokat hol és milyen módon szükséges kezelni ahhoz, hogy az adatok biztonsága biztosítható legyen. Az adattárolásra vonatkozó további esetleges kérdésekkel a Rendszergazdához, illetõleg az adatvédelmi tisztségviselõhöz fordulhat az anitaeskuvo.hu munkatársa.

Az adatokat tilos a vállalat tulajdonában nem álló számítógépre, illetõleg egyéb adattároló eszközre menteni.

A különleges adatokat is tartalmazó fájlokat csak annyi ideig szabad online rendszerben (akár levelezõ rendszeren) tárolni, ameddig az feltétlenül szükséges, egyéb esetekben a megõrzési idõtartamra szükséges biztonsági mentés keretében elmenteni.

A különleges adatokat tartalmazó fájlokat vagy álnevesítve, vagy kódolva szabad csak tárolni, a jogosulatlan hozzáférés megelõzése érdekében.

Partnereknek nyújtott informatikai szolgáltatás esetében a weblapok és internetes oldalak adatainak tárolását és õrzését a weblap mindenkori kezelõje/fejlesztõje köteles elvégezni, a Partnerszerzõdés keretei és az abban meghatározott rendelkezések alapján.

Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje az adatokat fõ szabály szerint internetes felhõ alapú tárhelyre menti, a vállalkozás számítógépein és egyéb munkavégzési eszközökön- a biztonsági mentések tárolására szolgáló adathordozón túl- adattárolás nem megengedett.

Távoli eléréssel végzett munka esetén az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje és dolgozói minden esetben kötelesek biztosítani, hogy a belépésre használt informatikai eszköz biztonságos és megfelelõ.

a) Papír alapú adatkezelés

A papír alapon kezelt adatokat olyan biztonságos helyen szükséges tárolni, ahol arra jogosulatlan személy azokat nem ismerheti meg. Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõjénél e célból irattároló szekrény van, melybe kötelezõ az iratokat az alkalmazott irattárolási rendnek megfelelõen a használatot követõen azonnal visszahelyezni, illetõleg újonnan bele tenni.

Azokat az elektronikus úton érkezett vagy kezelt adatokat, melyek valamely okból nyomtatásra kerülnek elzárt irattárolóban, illetõleg elkülönítetten szükséges kezelni. Az anitaeskuvo.hu munkatársai kötelesek gondoskodni arról, hogy a kinyomtatott iratokhoz arra jogosulatlan személyek ne férjenek hozzá. A kinyomtatott adatokat tartalmazó iratokat azonnal szükséges megsemmisíteni akkor, amikor a kinyomtatás oka megszûnik.

b) Elektronikus adatkezelés

Az elektronikusan tárolt adatokat védeni szükséges a jogosulatlan eléréstõl, véletlen törléstõl, és kémprogramokkal/vírusokkal/illetéktelen rendszerfeltörésekkel és rendszertámadásokkal szemben.

Az adatokat erõs jelszavakkal szükséges védeni, melyek cseréjére rendszeresen, de legalább fél évente sor kerül. A jelszavaknak titkosnak, hozzáférhetetlennek kell lenniük, a munkavállalók/üzemeltetõk nem oszthatják meg azt sem egymás között, sem más személyekkel.

Amennyiben az adat hordozható adattárolón (CD, DVD, pendrive, egyéb külsõ adattároló) kerül rögzítésre, ezek az adattároló eszközöket a használatot követõen biztonságos helyen, jogosulatlan személyek számára hozzáférhetetlenül szükséges tárolni.

Adatokat csak az arra kijelölt szervereken és hardver eszközökön szabad tárolni. Felhõ alapú szolgáltatás igénybevételével adat csak a kijelölt és meghatározott szolgáltatóval kötött szerzõdés alapján és szerint tárolható. Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje az adattárolás megkezdése elõtt meggyõzõdik arról, hogy a felhõ alapú szolgáltatást biztosító partner megfelel az adatvédelem jogszabályi és technikai követelményeknek.

Valamennyi adattárolásra szolgáló szervert és számítógépet szükséges tûzfallal, kémprogram védelemmel és vírusirtóval védeni.

A tárolt adatokat rendszeresen szükséges felülvizsgálni.

Az adattárolásra alkalmazott szoftvereket rendszeresen frissíteni szükséges. A frissítés megkezdése elõtt a szoftverfrissítési metódust az adatvesztés elkerülése érdekében tesztelni szükséges.

c) Postai küldeményekre vonatkozó speciális szabályok

A postai küldemények átvételére az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje jogosult. Átvételre jogosult lehet más, az üzemeltetõ által meghatározott személy is, azzal, hogy a küldemények bontására továbbra is az üzemeltetõ jogosult.

Az adatok felhasználása

Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje ügyviteli és nyilvántartási célú adatkezeléseket végez. Az ügyvitelhez kapcsolódó adatkezelés a szerzõdés/megállapodás nyilvántartásához (iktatásához), feldolgozásához, illetõleg a Partnereknek nyújtott szolgáltatási feladatok ellátásához kapcsolódik. Alapvetõ célja az adott szerzõdéshez/megállapodáshoz tartozó feladatok elvégzéséhez (szerzõdések teljesítése), az adatkezelés szereplõinek azonosításához és a szerzõdés lezárásához szükséges adatok biztosítása. Az ügyviteli célú adatkezelés során a személyes adatok kizárólag az adott szerzõdés irataiban és a papír alapú és elektronikus formában tárolt ügyviteli segédletekben szerepelnek; kezelésük ebbõl a célból csak az alapul szolgáló irat selejtezéséig lehetséges.

A nyilvántartási célú adatkezelés az egyes adatfajtákból álló adatállományt hoz létre, az adatkezelés idõtartama alatt biztosítva az adatok különbözõ jellemzõk alapján történõ visszakereshetõségét, lekérdezhetõségét.

Az adatok jogszerû és célhoz kötött használata során az alábbi intézkedések megtétele kötelezõ annak érdekében, hogy

  1. az adatkezelõvel munkavégzésre irányuló jogviszonyban álló személyek adatait tartalmazza
  2. a foglalkozás-egészségügyi ellátásban kezelt személy betegségére, egészségi állapotára vonatkozó személyes adatokat tartalmaz, gyógykezelés, vagy az egészség megõrzése, társadalombiztosítási igény érvényesítése céljából;
  3. az érintett anyagi és egyéb szociális támogatása céljából nyilvántartott személyes adatokra vonatkozik;
  4. a Vállalattal szerzõdéses kapcsolatba került személyek személyes adataira, vagy azzal összefüggésben kezelt személyes adatokra vonatkozik (ügyviteli célú adatkezelés);

Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje a partnerek, ügyfelek és munkavállalók adatait internetes felhõben, közös, de egyedi kóddal védett eléréssel tárolja.

A személyes adatok kezelésének célja az anitaeskuvo.hu üzletviteli tevékenysége során történõ felhasználása, ennek megfelelõen az alábbi feladatok azonosíthatók

A kezelt adatok pontossága

Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõjének jogszabályi kötelezettsége az általa kezelt személyes adatok naprakész és pontos nyilvántartása.

Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje kiemelt figyelmet fordít az esetlegesen (és szükségesen) nyilvántartott különleges adatok naprakészségére és pontosságára.

A fentiek okán az anitaeskuvo.hu üzemeltetõjének valamennyi munkavállalójának kiemelt feladata, hogy a tõle telhetõ legjobb módon az adatokat naprakészen és pontosan tartsa nyilván.

Az adatokat a lehetõ legkevesebb adattároló helyen szükséges tartani, az anitaeskuvo.hu üzemeltetõjének munkavállalói feleslegesen és engedély nélkül semmilyen egyéb nyilvántartást, vagy személyes adatokat tartalmazó egyéb forrást nem készíthetnek.

Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõjének valamennyi munkatársa köteles azon lenni, hogy a személyes adatok naprakészek legyenek, és kötelesek az adatokat az ügyfél- és egyéb kapcsolatok során folyamatosan egyeztetni.

Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje az érintettek számára folyamatosan biztosítja az adatpontosítás lehetõségét.

Amennyiben a kezelt adatok körében pontatlan adatok kerülnek elõ, azt haladéktalanul pontosítani szükséges, így különösen, ha az ügyfél az általa megadott telefonszámon vagy elektronikus levelezési címen már nem érhetõ el. Az elektronikus levelezés mindaddig elérhetõnek tekinthetõ, ameddig az ügyfél a cím megváltozását nem jelenti be, vagy onnan a kézbesítés sikertelenségére vonatkozó rendszerüzenet vissza nem érkezik. Az érintett jelzésének hiányában is pontatlannak bizonyult adatot valamennyi rendszerbõl és adattárolóról a pontatlanság megállapítását követõen haladéktalanul törölni szükséges.

Az érintettek jogai

Valamennyi érintett, akinek az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje a személyes adatait kezeli jogosult

Amennyiben valamely érintett a fenti tájékoztatások egyikét kéri, azt az „érintett hozzáférési jogának” hívjuk.

Az érintett hozzáférési joga e-mailen érkezhet, az anitaeskuvo.hu üzemeltetõjének (hello@anitaeskuvo.hu) elektronikus levelezési címeire, illetõleg az anitaeskuvo.hu weblapján található üzenõfelületen keresztül, továbbá az anitaeskuvo.hu üzemeltetõjének adatvédelmi megbízottja vagy munkavállalója útján, valamint az anitaeskuvo.hu üzemeltetõjének postai levelezési címére érkezett megkereséssel, végül személyes vagy telefonos megkeresés útján.
Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje az ilyen igények bejelentésére ûrlapot alkalmazhat, melyet az érintetteknek azonban nem kötelezõ alkalmazni, az egyéb úton történõ bejelentés is érvényes bejelentésnek minõsül.

Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje az érintett hozzáférési kérelmének fél éven belüli megismételt teljesítéséért 2000 Ft, azaz kettõezer forint adminisztrációs díjat kérhet kérésenként. Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje az érintett kérelmét 14 (tizennégy) napon belül köteles teljesíteni.

Az érintettnek joga van továbbá

Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje minden esetben pontosan azonosítja az adatkérõ személyét a kért információ kiadását megelõzõen.

Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje - az adatvédelmi tisztségviselõvel való egyeztetést követõen - jogosult dönteni az érintett kérelmérõl. Ha munkavállalóhoz érkezik a megkeresés, azt haladéktalanul köteles az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje részére továbbítani.

Az adatok egyéb okból történõ hozzáférhetõvé tétele

Meghatározott feltételek mellett a GDPR Rendelet megengedhetõvé teszi azt, hogy jogérvényesítési okokból az érintett hozzájárulása nélkül is más számára megismerhetõvé tegye az egyes személyes adatokat.

Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje jogosult a személyes adatokat másokkal megosztani, azzal, hogy a megosztás kizárólag az igényérvényesítéshez szükséges terjedelemben és okból, illetõleg kizárólag jogszerû megkeresés alapján, szükség esetén ügyvéd tanácsának kikérése mellett történik.

Az adatok adatfeldolgozó részére történõ átadása

Az anitaeskuvo.hu szervezetén kívül az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje saját ügymenetének biztosítása végett az alábbi okból és személyekkel (a jelen szabályzatban a továbbiakban: Szolgáltató Partner) osztja meg az érintettre vonatkozó személyes adatokat:

A vállalkozó minden esetben, valamennyi Ügyfélkiszolgáló együttmûködõ partner tekintetében az adatok továbbításának megkezdése elõtt meggyõzõdik arról, hogy az adott partner az Európai Uniós és magyarországi adatvédelmi szabályoknak megfelelõen jár el.

Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje valamennyi partnerrel írásbeli szerzõdést köt, melyben rögzítésre kerül

Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje minden esetben biztosítja, hogy a közös adatkezelõk közötti megállapodás kivonatolt személyes adatok kezelésére vonatkozó lényegi megállapításait az érintettek tudomására hozza.

Az anitaeskuvo.hu szervezetén kívül adatfeldolgozási céllal megosztott adatok tekintetében az adatfeldolgozási tevékenységre az alábbi tartalommal feltétlenül rendelkezõ szerzõdéseket köt

Tájékoztatási kötelezettség teljesítése

Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje biztosítja, hogy az érintettek tisztában legyenek azzal, hogy a személyes adataik feldolgozásra kerülnek, és felvilágosítást kapjanak arról, hogy

A fenti okból az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje adatvédelmi tájékoztatót készít, és könnyen hozzáférhetõvé teszi a magánszemélyek számára, még az adatkezelés megkezdését megelõzõen. Az adatvédelmi tájékoztató minden adatkezelési mûvelet vagy mûveletsorozat tekintetében külön- külön meghatározza az érintettek jogait, továbbá rögzíti az adatkezelés célját, módját, idejét.

Az adatkezelési tájékoztatót az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje az érintett kérésére bármikor megküldi, azzal, hogy az adatvédelmi tájékoztató az anitaeskuvo.hu weblapján is megtalálható.

A személyes adatok törlése

Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje törli a személyes adatokat, ha

A törlés szükségességének felismerése a munkavállaló feladata, aki azt- amennyiben a törlés szükségessége tekintetében bizonytalan- köteles az üzemeltetõjének, illetõleg az adatvédelmi tisztségviselõnek jelezni. Az adattörlés szükségességének észlelése az ügyüzemeltetõ feladatkörébe is bele tartozik.

Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje nem töröl olyan adatot, mely a jogi kötelezettsége teljesítéséhez, illetõleg a jogai érvényesítéséhez szükséges.

A személyes adatok törlése végleges, és helyreállíthatatlan módon, igazolhatóan valósul meg, melyet vagy digitális bejegyzés, vagy egyéb feljegyzés igazol.

Intézkedések adatvédelmi incidens esetén

Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje, Megbízott partnere, munkavállalója és egyéb bármely együttmûködõ Partnere adatvédelmi incidens esetén azonnal köteles értesíteni az anitaeskuvo.hu üzemeltetõjét, illetõleg adatvédelmi tisztségviselõjét, akiknek haladéktalanul vizsgálatot kell indítaniuk az incidens kockázatának felmérésére.

Amennyiben az adatvédelmi incidens magas kockázatot jelent az érintett jogaira nézve, úgy az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje legkésõbb 72 (hetvenkét) órán belül köteles azt bejelenteni a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság incidens- bejelentési nyilvántartási rendszerébe.

A bejelentésben

Ha és amennyiben nem lehetséges az információkat egyidejûleg közölni, azok további indokolatlan késedelem nélkül késõbb részletekben is közölhetõk.

Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje nyilvántartja az adatvédelmi incidenseket, feltüntetve az adatvédelmi incidenshez kapcsolódó tényeket, annak hatásait és az orvoslására tett intézkedéseket.

Ha az adatvédelmi incidens valószínûsíthetõen magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve, az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatja az érintettet az adatvédelmi incidensrõl.

Az érintett részére adott tájékoztatásban világosan és közérthetõen ismertetni kell az adatvédelmi incidens jellegét, és közölni kell

Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje mellõzi az érintett tájékoztatását, ha a következõ feltételek bármelyike teljesül

Egyéb rendelkezések

Az anitaeskuvo.hu üzemeltetõje az adatvédelmi szabályzat megváltoztatására vonatkozó jogát fenntartja.

Kelt: 2018. október 4.

Egy kis inspiráció a meghívótervezõhöz